Mitt valg, mitt problem!

 2011-12-08    17:18:18   av:Viken
Fikk en del kommentar om min blogg, som eg ikke godkjent..

Så eg vil bare si noe her og nå..

Det er mitt valg ettersom eg er DRITT LEI av problem som oppstår og skylder på andre enn seg selv! Det er ironisk synes jeg. Hvis eg har gjort noe galt, så sier eg at det er min feil. Og ba om unnskyld for det etter det. Som f.eks eg fikk hørt masse dritt snakke av venner om en person, og eg gadd ikke forteller det videre til person, eg bare nikke og sier ikke et ord.. Forrgårs spurte en meg om hvorfor eg ikke fortalt videre til person som de har snakket dritt om person, så svare eg at eg gidder ikke diskutere om problem hvis det blir tatt opp med person, og alt kan blir verre.. Altså fra små ting til STOR ting.. Hva er vits med det? Bedre å la være og la det som være som før.. Så ble en paff og sa ikke et ord om det...

Er det ikke bedre å være sånt? At være nøytral over problem, bare høre på det og holde det for seg selv? Eller hjelpe person med å fortalt hva andre sa om person og la problem blir verre og alt går til feil "vei"?

Så det er mitt valg at være nøytral og holde det for meg selv og la det stå videre som alt normalt enn bare problem! Det er ikke ditt problem at eg ikke forteller videre.. Det er mitt problem at eg valgt det sånt, og har det godt ettersom eg valgte det og holde det lav profil som mange prøve å lage bråke med meg.. Men DESSVERRE kan ingen lage bråke med meg ettersom eg bare "ignoere" problem og gå videre uten sier til noen.. Det er faktisk DEILIG å ha sånt.. Får ikke bråke mer.. Bare la det stå og holde det for meg selv..

Hvis f.eks eg var med mange venner og snakke om person, og andre forteller til person, og person kom til meg og forteller at h*n er lei seg for mange snakke dritt om person, SELV OM eg vet det fra før, hadde eg ikke sa at eg vet det.. Bare høre på det og kan kanskje si at vi får bare dritt i det og la dem tror hva de vil, og gå videre..

Det er typisk sånt miljø vi lever, men det akseptere eg for det som vi lever med i døve verden.. Så eg har lært det av en GOD hørende venninne for 2 år siden at eg SKAL bare ignore det og holde det for meg selv, så eg kjempet det ganske lenge, så alt blir bare forandret på 2 år og mange synes at eg er blitt forandret etter 2 år, at eg holde det for meg selv og er ikke åpent lenge (altså forteller hva som er skjedde i siste med døve miljøet).. Det er eg glad for å høre sånt siden eg har merket at det blir mindre og mindre problem rundt meg.. Og det er en del der ute i verden som snakke dritt om meg.. Det er greit at de kan snakke dritt om meg, ettersom eg bare ignoere det og vet at det er ikke sant som ble sagt av andre.. Bare riktig og flott venner som vet hva som er rett og feil.. Og eg vet hvem som er min venner, og de vet hvem jeg er og vet at eg er ikke sånt som andre sier det. Kanskje de forventer at eg skal blir forbannet? Det blir eg ikke forbannet, bare ignoere det, og vet at det er ikke sant, de snakke bare dritt og gå videre.. Sånt er det som eg har valgt.. Derfor har eg det godt og er lykkelig!

Ærlighet varer lengste! Og har det godt i resten av livet! Det liker eg godt, å være ærlig og har det godt i resten av livet selv om man kan blir såret av noen noe ganger!
 Je

Så tråkigt att du fick sådana kommentarer! Precis, det är bara att ignorera dem efter de fortsatte. Det bästa är att vara neutral och ärlig, inte mer.



Det finns sådana personer inte förstår sig på andra. Det kallar jag för respektlös. Låt dem vara bittra och lösa problem själva.

Det är bättre att undvika all vad missförstånd heter, och du har valt ditt, och andra sitt så låt det så. Man kan ju lika gärna fråga andra som vill gärna fortsätta och snacka skit om person, så varsågod.



Jag har också själv upplevt det, jag känt mig klämd mellan två vänner som snackat skit om varandra. Ena frågade mig om andra hade snackat skit om ena, och tvärtom. Andra blev sur på mig att jag inte berättade eller skvallrade.



Jag fick stoppa dem, ville hjälpa till och lösa problem mellan dem och diskuterade vi alla tre tillsammans. Jag bad dem inte att komma till mig och börja snacka skit eller vad denna har för problem.

T.ex om ena frågar mig om andra har snackat skit om ena, då svarar jag fråga andra rakt istället, ärligt. Det är ju deras problem och jag vill inte vara inblandad. De båda är ju mina vänner trots.



Än så har de inte kommit överens, tyvärr. De måste ju inte prata med varandra, men då behöver de inte snacka skit om varandra liksom. De sårar bara varandra hela tiden, jag förstår inte hur de orkar?? Det kan ju skada andra och rykten.



Klart att man vill gå vidare nu när man har det så bra efter mycket förändringar och glömma det förflutna som varit negativt och skit.



 2011-12-08    23:18:18     URL: http://jaowl.blogg.se/
 Anki

Jaa det är jobbigt.. Vi vet vad som är bäst än det som bliver sagt där ute..

 2011-12-09    22:59:20     URL: http://ankialtmulig.blogg.se/
Navn:

E-postadress: (Vises ikke)

URL/Bloggadress:

Ditt ord her:

     Husk meg?