En rent mareritt for oss!!

 2012-11-06    20:21:01   av:Viken
Tenkte at eg får skrive litt om hva som skjedde..
 
I lørdag kveld var vi ute og spiste, plutselig ble Levin dårligere, alt bare gikk brått ned med engang, skjønte ikke, men det var bare feber.. Min venninne sa at hans øye var opp, så eg tenkte at det var normalt når han ville sove. Det gjør jo mange babyer når de skulle sove, så vi bestemt at dra hjem siden Levin var dårlig. Da vi kom hjem og Levin sov ikke godt natt til søndag, vekket meg hver halv time hele natt, det er merkelig og galt med han tenkte eg..
Så ga eg han mat og han var ikke ham selv, bare gråte og gråte hele tiden.. Bestemt at ringe til legevakt og høre om hva eg skulle gjøre.. Legevakt sa at vi kan kommer til tid som var 2 timer senere ettersom det var kø hos dem, men eg kjeftet på lege at det går ikke ann å vente lenge til. Mener at det var alvorlig! Så lege sier at vi får bare kommer til legevakt med engang. Og vi var heldig som bor bare 5 min fra Odense sykehus.. Da vi kom til sykehus og det var mange folk som satt og venter på tur, eg var så nervøs siden det var mange folk og visste ikke når det blir vår tur, da lege kom ut fra dør og ropte Levin Matheo, så reist eg opp og gikk til lege, lege så på hans kropp og se på nakke, og han skriker så høyt når lege tok hans nakke.. Så sendt han oss til akut mottaker på barne sykehus, og fikk beskjed at det er kanskje hjernehinnebetennelse, så ble vi flyttet til isolet og får ikke lov gå ut fra rom, så fikk vi 3 tabletter for å unngå smitte av Levin.. Plutselig ble det alarm og alle sykepleier kom til Levin og ga ham sprøyte på rompa, siden han fikk stivkrampe og måtte gi han medisin etterpå og bekrefter at det er hjernehinnebetennelse.. Så ble han flyttet til overvåkning..
Stakkars Levin som ligger i en stor seng når han er bare så liten..
 
Fikk akkurat morfin, var helt slapp og utslitt etter en hardt smerte..
 
Vi gikk rundt og rundt med masse tårer og håpet på hele tiden at det skulle gå bra med han, og vi visste ikke hva type hjernehinnebetennelse han fikk, om det var bakteri eller virus.. Senere på kveld kom det beskjed at det var meningokok meningitis som han fikk.. Og det var bakteri og virus.. Vi ble såå dritt redd siden bakteri er det værst vi vet om!! Senere på kveld ble han bedre og bedre ettersom feber gikk ned, men risko var ikke over ennå.. Sov GANSKE dårlig natt, drømt masse merkelig.. Eg fikk smerte i nakke og hode, eg tenkte nei nei.. Må ikke blir smitte eg heller.. Så dro jeg hjem og Christian blir på sykehus og smerte forsvinner, så det var nok anspent og tanker som gjør min nakke og hode smerte..
 
Mandag morgen fikk eg beskjed at feber er fint, og eg ble glad å høre, og det hadde ikke vært noe problem om natt, PUUUHHHHH...
På mandag morgen, helt sløv etter morfin..
Vi satt og venter og venter på at risko skal gå over. Da klokken var 14, kom lege og sa vi får flytte ned til barneavd siden risko er over!! Vi stod og juble!! Vi har VIRKELIG en verdens sterkest gutt som kjempe en døgn og han VANT!! Det var pokker deilig nyhet vi fikk!! Eg gråtet av gleder at det er over! Han var litt sløv igår.. Men ellers hadde han det fint, og feber kom litt igår kveld, men det er normalt etter en kamp natt..
 
En glad gutt og mye bedre idag.. "Snakke" og smiler hele dagen :)
Så Levin skal være på sykehus i en hele uke p.g.a medisin som han skal få en gang om dagen i 7 dager.. Så får han hjem på søndag eller mandag.. Det skal blir deilig..
 
Eg satt her og tenkte at hvis eg gjør som lege sier at vi skulle vente 2 timer senere.. Hva ville det skjer?? Forsent?? Er så glad at eg "kjeftet" på lege at det går ikke ann å vente 2 timer.. Takk og lov!!
 Ina

Ondt at læse. Jeg var ryste hele dagen der dag jeg fik vide. Du forstår jo hvorfor..men det var godt at han er nu bedre! Vi har jeres tanker! Knus til jer

 2012-11-06    20:48:30     URL: http://www.nogg.se/jessina
 Janni

Ja helt gøre ondt læse der , jeg var chok og bange,tænke på ham
og familien , og jeg ved at han er virkelig stærke dreng har de dejlig ham ;)Så jeg var glæde for at høre han har det godt igen efter sket ... og selvf, jeg vil kommer og besøge jer og ser levin han er helt supermand virkelig ... Ja,så når jeg var på besøge jer og så levin jeg fik
lille tåre så jeg forkæler ham får rolig ... han ved at jer og os støtte ham altid for hjerter´s bedste ;)
stor krammm fra mig Janni

 2012-11-07    09:49:27     URL: http://www.jannialtmulighed.blogg.se
Navn:

E-postadress: (Vises ikke)

URL/Bloggadress:

Ditt ord her:

     Husk meg?